Hopplektion på Stella...

Innan lektionen åkte jag och mor först ut till dahrves för att se om jag kunde hitta något fint. Men icke något, eller jo visst men allt jag hittade kostade över 2000:- och det har jag ju inte precis nu efter Globen. ;)

Red sen Castro en tur i ridhuset. Provade att rida på ett rakt gummibett med fasta ringar. Eftersom de kom och byggde till träningen när vi red, och bomar på marken är det läskigaste som finns, så var han väldigt spänd, men han blev aldrig stark utan var istället väldigt mjuk i munnen. :) Bytte sen ridhus till det lilla och då blev det lite bättre, visst han var fortfarande lite spänd men inte riktigt lika. Hann inte rida speciellt länge där heller eftersom ridskolebarnen som skulle ha lektion kom efter kanske 15min. Så han gick inte hårt idag men han var väldigt fin. :)



Hoppade sen Stella för Ninna. Först var hon inte så jätte fin när jag värmde upp, ganska hög i formen och ville inte riktigt komma ner. Men eftersom Ninna alltid har en massa övningar i början, typ halvt dressyr, för att mjuka upp hästarna riktigt mycket, eså blev hon mycket bättre efter. Hade självklart lite svårt med galoppen men det blir ändå bättre. Och idag lyssnade hon riktigt bra på mig. Hoppade en bana på 1m-1,05m. Typ den jobbigaste höjden på Stella. Hon brukar altid vara ganska klumpig då. x) Men det gick faktiskt fint. Duktig liten häst!! <3




Eftersom Maya sa att hennes moder kunde fixa saker från hastbiten.se utan att man behövde betala frakt så var jag bara tvungen att beställa detta fina schabrak! Eller a jag och jag, hon fick göra det, så jag är superlycklig här! TackTackTack! :D



Kommentarer
Postat av: angie

åhh det är värsta fint!:) då måste du ju köpa det ursnygga fleecetäcket som matchar också!;D<3

2010-12-13 @ 22:11:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0