Bus Castro...

När vi kommer till stallet vid efter 4 så tänkte jag att jag skulle ta in Castro innan jag mockat, men nej det fick jag inte av mor min. Så medans mamma gav hästarna EM-hö ute så började jag mocka till Castro. Sen efter ett tag så kommer mamma in och frågar vart Castro är, jag: eh i hagen kanske, mamma: nej det är han inte. Snacka om att jag fick panik. Sen när jag tittar ut över hagarna så tycker jag att jag ser en häst som ser ut som Castro och sen när jag ropar på honom så börjar han galoppera och bocka fram och tillbaka ovanför Curt och Stinas hage. Sen när jag kom en bit ifrån så kom han springandes till mig. Så himla söt. Jävla tur att jag har en liten fegis till häst som inte vågar gå så långt själv. Kul om han hade kommit ut på storvägen vid alla bilar som kör som galningar. Usch hemska tanke.
Det konstiga är att det var ingenting på hagen som var sönder, utan grinden var bara öppnad, lite udda.. Man tycker ju inte att Castro ska vara så smart så att han kan öppna själv, men vad vet jag han kanske är så pass smart... Undra hur länge han har varit ute bara...


Knäppaste hästen!!

Red honom sen i ridhuset. Tog det vanliga tvådelade tränsbettet idag. Och fan vad grymt fin han var. helt underbar verkligen! Hur mjuk som helst och även fast de kom in med massa hinder och började bygga medans vi red så var han jätte lugn och lyssnade hela tiden på mig. Galopperade över massa bomar och även då lyssnade han jätte bra. Bomar har annars varit lite svårt för oss, speciellt förra vinterna när han var så himla jobbig. När jag kom åt honom och han tyckte det var jobbigt så hoppade han bomen som om den var 1,50 och drog ner huvudet rakt ner i marken så att jag tappade tyglarna helt. ja mycket vackert var det.. x) haha men det är tur att man hittar knapparna lite vart efter iaf. ;) Underbaraste hästen! <3



Sen var det Stellas tur. Hoppträning för Ninna. Provade Castros raka gummibett på henne idag och hon gick verkligen jätte bra på det. Medans det fortfarande var ganska lågt så hade jag gramanen på. Men sen när vi skulle hoppa bana så tog jag av den. Snacka om att hästen var fin idag! Hon lyssnade verkligen grymt bra på mig, sen blev det lite sämre på slutet men då orkade hon inte riktigt hålla ihop sig, men det kommer det kommer! Hoppade väl kanske som högst 1,10m eller något. Hon hoppar verkligen bara bättre och bättre, detta kommer nog bli bra tillslut. ;)


har fortfarande inga andra bilder på Stella så det får bli de gamla vanliga. ;)

Kortfattat: En underbar dag i stallet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0