50% fina hästar idag...

Har fått äran att rida alla hästar idag. Har väl gått ganska  bra iaf.

Hoppade först Curt för Erling. När jag värmde upp så var han ganska lat och inte så intresserad av vad jag ville. Men så fort vi började hoppa så blev han lika galen som vanligt. x) Hoppade kanske 90cm, lite lagom sådär. Han hade ett himla fjong i bakbenen idag och jag kan väl inte påstå att jag hade full koll kanske, men han var glad och kaxig och ville, så länge han är så positiv så är jag mer än nöjd. :) Man behöver ine ha full koll på den lilla ponnyn, går lika bra utan. ;) haha



Red Stina tillsammans med Maya när hon red sin lilla ponny. Stina vilade igår=hemsk idag=kommer vara underbar imorgon. haha. Hon var stel och lite halv sur och ville inte riktigt till hundra. Orkade inte rida tillräckligt för att kunna få henne fin heller. Avslutade med att göra några längningar i trav, vilket alltid funkar vilket humör hon än är på. Gjorde några riktigt bra men ibland orkar hon inte riktigt hålla jämna steg hela tiden. Men det kommer snart. :)



Castro fick ta en tur på den snöfyllda ridbanan. Bra träning för gammelgubben! Tog gramanen på för att få han extra låg så att han verkligen kunde jobba med ryggen, satan vad fin han var idag, riktigt låg och mjuk, och vilket steg han fick när han gick i den höga snön. Eller a bra steg för att vara Castro. Galopperade ganska mycket och han var väldigt lugn och drog inte en enda gång, kunde till och med byta galopp på honom utan problem, tänk så bra snön kan vara ibland! :D Duktig häst! <3



Stella fick också sig en tur på ridbanan. Hon var då tyvärr inte lika fin som Castro. Hon ville inte alls göra det jag bad henne om. Men på slutet så blev hon mycket finare, fick henne i en ganska bra låg form och i ett ganska lugnt tempo. Tror att hon tyckte det var ganska jobbigt att gå i snön. Men tillslut så gick det som tur var och då fick hon ett mycket bättre steg och gick igenom hela kroppen. :)



Så Stellorna var inte så jätte roliga idag medans The C's var destu roligare. ;)

Eftesom jag kom så tidigt till stallet och hade lektion ganska tidigt så blev det ingen frukost och eftersom jag inte hade pengar till lunch så blev det inget där heller, fick iaf tag på 4 kanelknäck som jag tryckte i mig. Kan ju säga att efter 4 hästar, fyra boxar och massa annat utan mat blir man ganska svimfärdig. Kunde tigga åt mig en chips påse i affären sen av pappa vid 5 så nu har jag tryckt i mig nästan en hel påse, det känns som att mina matvanor är så himla bra. x) haha SNART BLIR DET PANNKAKOR, GLASS OCH SYLT!! MUMMS!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0