Underbara fuxar...

Hjälpte Fia med att städa stallet igår. Curt skulle skos på kvällen så vi åkte och hämtade honom och Stina innan vi åkte till stallet, så de små fick stå från halt 10 till sent på kvällen utan mat, bantning på gång här. x) Okej de fick hö så de var inte helt utan mat. När vi var klara med det i stallet red jag Stina dressyr på banan, först var hon litelite stel åt höger och gick upp lite i formen då och då, men efter ett tag så blev hon verkligen hur fin som helst. Tränade på förvänd galopp, enkla byten, längningar i både galopp och trav, vända upp på medellinjen i galopp och lite sånt smått och gott, gjorde det mesta hur bra som helst. Fin Stina. :)



Åkte sen ut till Knas och red honom. Mamma ställde fram ett litet hinder med vatten under. Han var jätte fint och hoppade ganska fint, var i lite då och då och hoppade kanske inte så mycket med ryggen, men aja jag ansträngde mig väl inte så mycket heller. ;) Hoppade först ett räcke och sen gjorde mamma det till en oxer. Slutade väl kanske på att bakbomen var 1,30m eller något. :) Kunde till och med rida på långa tyglar i galopp på spåret utan att han drog iväg eller blev knas, så han skötte sig utomordentligt igår den lilla hästen. :)



Red sen Curt när han hade blivit skodd. Red han på dressyrbanan, med graman så att jag kunde jobba den gamle envisa hästen som alltid ska ha huvudet så långt upp det bara går. x) haha Han var faktiskt hur fin som helst och var hur mjuk som helst. Red lite förvänd galopp, öppna och sluta i både galopp och trav på både böjt och rakt spår, byten i vart tredje och vartannat, enkla byten, sen på medellinjen gjorde jag sluta åt ett håll några steg sen ett byte och sluta åt andra hållet sen lite fram och tillbaka så, helt underbart fin var min lilla häst. Han är verkligen en liten super ponny, lite synd att han inte vill gå i form för han har hur lätt för sig som helst, gör typ allt perfekt och kan nästan allt den lilla ponnyn. :) Det är min pojk det. :) <3



Idag red vi först ponnyerna i skogen och sen red jag Knas på ängen bakom hagen, han var faktiskt väldigt mjuk och fin idag. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0