Tuffing...

Tränade på vattengrav med Castro idag. Första gången red jag mot i trav bara för att han skulle förstå lite vad som hända skulle. ;) Först stannade han och stog där helt förstenad precis vid kanten av den, sen fick han en liten smisk eftersom han inte reagerade på mina skänklar, då började han backa och studsa och rycka tyglarna ur händerna på en, eftersom det inte tjänar något till att bråka med honom så satt jag bara där och väntade på att hans lilla anfall skulle gå över, sen när han märkte att jag inte bråkade emot så började han trava emot vattnet av egen motor och hoppade fast jag inte hade gjort något för att han skulle göra det. x) han är lite rolig den där hästen. Sen efter det var det inga problem alls. Ska träna på den imorgon också och då med grind framför, så vi får se om han är lika duktig imorgon som idag. :)

Ponnyerna fick vila idag eftersom det började regna precis när vi kom ut till dom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0