Helt klart bäst...

Tävlade Knas idag. Först i 1,10m så gick han hur fint som helst fram till första i omhoppningen. Från sista i grunden till första i omhoppningen så var det en linje där de flesta fick in 6 galoppsprång, men Knas drog ju då iväg lite med mig så jag kände om jag tog tag i honom så skulle vi få ett halvt galoppsprång som sista och typ hamna i hindret så jag sköt i från honom så att han fick hoppa hindret som att det var två oxrar istället för en. Snäll matte han har, men han hoppade väl två meter för långt från hindret och sen flög han över och landade mer än en meter bakom och högt över var han också. Finaste mest underbara lilla hästen. :') Sen resten av omhoppningen drog han iväg med mig som en galning, men vi kom iaf runt med noll fel, så det var ju ganska så bra iaf. :)

Sen i 1,20m var han hur fin som helst till 5e hindret då han tyckte det var lite läskigt så han stod emot lite så jag tänkte att jag skulle lägga spöet lite på bogen, men då hade jag ett annat spö än vad jag brukar, så det blev värsta snärten så han höll på att skita på sig och drog iväg över och sen fyra galoppsprång till hindret efter. Men sen fick jag tillbaka honom efter igen så det var ganska lugnt. :) Så lilla fina hästen gick runt som enda nollan. Underbar är vad han är. :')


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0