Gamleby...

Kom hem med båten igår från gamleby. Var lite seg så det blev inget inlägg tyvärr. Men iaf här kommer resultaten.

Fredag:

1,10m: Han hoppar ju inte med speciellt kul teknik på 1,10m, hänger med frambenen och hoppar inte alls med ryggen. Men vi gick runt dubbelnolla. Förutom att han blev lite stark i omhoppningen så var han fin annars. Trot eller ej men jag kunde svänga min häst lite. Tyckte inte att jag varken red snabbt eller snäva svängar men det räckte till en 2a placering. Vet inte hur det kunde hända. ;)

1,20m: Kändes lite seg på framhoppningen och hoppade klumpigt på nästan varje språng, men när vi kom in på banan så hoppade han bättre. Rev först 3an som var muren. Kom bra på det och det fanns egentligen ingen orsak till att han skulle riva det, slarvade helt enkelt. Sen gick det bra fram till 8an som var en oxer, om jag var smart hade jag hållt in till ett extra galoppsprång, men istället skjuter jag iväg honom på ett mindre, det var en båge till 9an efter som även den var en oxer, jag fick inte riktigt tag i honom så vi kom nära och ahn fick ner frambomen med frambenen, eftersom det var mitt fel att han rev den här gången så blev han sur och ställde sig i ett hörn och studsade bakåt lite, fick iaf ur honom från det så vi kom över 10an också, men det blev 4 fel efterom han gick bakåt. 12 fel alltså, inte så bra men jag har bara mig själv att skylla. ;)


Lördag:

1,20m: Red bara en 1,20m. Det var en accomulator. Eftersom han hade blivit knasig innan så försökte jag störa honom så lite som möjligt. Red vär inte speciellt bra, men vi var nolla till sista hindret. Tog jokerhindret vilket var en liten pinne som låg på plana hållare, om man petade på bomen så ramlade den ner, självklart rev vi det hindret. Men han var fin annars så jag är nöjd ändå. :)


Söndag:


1,30m: Eftersom vi skulle med båten så fick vi direkt gå in efter D-ponnyerna hade hoppat. Trodde att jag skulle starta efter Helene, men tydligen inte. Så det kom lite som en överraskning. ;) men iaf han hoppade jätte fint på endel hinder och på endel så var jag så dum att jag kastade mig fram så fort han hade börjat lufta från marken, så då fick han ju inte så bra språng. Näst sista hindret var en oxer på långsidan, tog en ganska snäv sväng till den, innan hindret var det väldigt tungt så istället för att ta i honom och ta ett extra så kastade jag iväg honom så han fick hoppa av stort, vilket jag fick ångra till sista, fick inte tag på honom och vi kom för nära så han rev SISTA hindret. annars var vi nolla. Men men han var fin det var bara jag som red som ett spann skit. :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0