Fullt upp...

Igår: Red först ponnyerna i skogen, som vanligt red jag Curt och mamma Stina. Curt gick så fint så med huvudet rakt upp i luften, det är min ponny det. ;)



Åkte sen in till stan. Red både Knas och Dansa, Annas häst. Tog upp båda till ridhuset samtidigt så att vi inte skulle behöva gå fram och tillbaka massa gånger. Red först Dansa, och jäklar vilken häst det är alltså. Hur fin som helst, mjuk i båda sidor och värsta steget, lite skillnad mot Castro om vi säger så. Hade dock lite problem med galoppen först, för det första INGEN annan häst än mina egna förstår sig på mina galopp hjälper, för det andra hon jobbade så grymt mycket med bakbenen i galoppen så att jag inte kunde sitta ner. x) men fy vad fin hon var. :)
Hoppade sen upp på Castro, lite skillnad kanske... Hästen med ponnysteget, nej nu ska jag inte mobba honom, han var faktiskt fin igår, lite stel i höger sida men det gick över ganska snabbt. Tränade på vattenmatta också, la upp en bom på "sockerbitar" och sen mattan under, så han hoppade bara lågt.  Första gången jag red emot det så la jag fram handen och hade inte så mycket ben, tyckte att han skulle våga själv, tänkte stanna men hoppade i skritt sen, men annars var det inga problem. La mattan framför och bakom men han brydde sig inte så mycket. Så han var duktig igår. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0