Finaste hästarna...

Igår var det en som kom och provred Curt, ska komma idag också, red lite markarbete i ridhuset bara. Han var faktiskt väldigt fin för att vara Curt i dressyren, red dock med graman, men det är ju nästan ett måste med den hästen. ;) Nej men hon red honom faktiskt väldigt bra, får se hur det går idag när hon ska hoppa honom. :)

Red Stina samtidigt som hon red Curt, och hon var hur mjuk som helst i båda sidorna. Så hon var verkligen kul att rida igår. Gjorde allt perfekt den lilla hästen. :)

Sen när vi var klara med ponnyerna gick vi bort till Knas och red honom innan vi åkte hem med ponnyerna, a juste Knas har nu mera flyttat in till stan, red in honom igår och trot eller ej men jag överlevde hela vägen. Och han var hur mjuk och fin som helst under hela vägen, han brukar alltid bli spänd och ska gå med huvudet högt och se på allt, men inte igår då gick han mjukt och fint i form. :) Red först dressyr på dressyrbanan, han var hur mjuk som helst i båda sidor och det var inga problem alls när jag skulle galoppera rakt fram. Tröttnade efter ett tag så jag bytta bana och gick in på stora istället, mamma stälde fram ett hinder med vatten under, och inget problem var det alls att komma över, tittade knappt på den. I och för sig så var mattan gul, men han har samtidigt haft problem med den förut också, så det är framsteg. :) Hoppade inte så många gånger. Först låg det kanske på 1m, sen på 1,20m och sist 1,50m och så hoppade jag det kanske tre gånger på varjde höjd. Så det var hans hoppträning denna vecka. sen får han bara gå över vattnet varje dag. :)

Bästa anna filmade sista när jag hoppade Curt och Stina och sen var hon så snäll och gjorde en film på dom. :')
Underbara små ponnys måste jag få säga. :)


Kommentarer
Postat av: Sara

Fina ponnyer! :D

2010-08-12 @ 12:37:02
URL: http://saravilhelmsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0