Slarvig...

..är vad jag är. har inte gjort något inlägg på länge. Så nu kommer en massa saker här.

Igår red jag ju för Louise Haaga igen. Och i början gick det väl inte så jätte bra, hon var lite stel och jag kom typ inte rätt på något hinder, när det var lågt då alltså. Sen har jag ju fått reda på nu att Johannes vill verkligen att jag ska dö, för när jag galopperade på en volt så lossnar helt plötsligt innertygeln och då red jag alltså i galopp, men snäll som Nilla är så skenar hon inte iväg utan jag fick faktiskt stopp på henne. haha Det kändes ju säkert sen alltså. Som tur var så var det inte vid något hinder så det var ju bra iaf. :) Hoppade en trekombination som bestod av oxer/räcke/oxer. Eftersom jag hoppade med bara stora hästar så fick jag hoppa på ganska långt avstånd, men som tur var hade inte Nilsson något problem med det. Skulle dock ha ganska högt tempo in och jag har grymt svårt att se framåt lägen när man har lite högre tempo, så det blev lite långt ifrån några gånger och lite nära en gång, men det var ju inte katastrofalt fel jag kom men jag är så grymt petig när det gäller avstånd så.. Men det gick alltid bra i kombinationen, fick lite trångt när jag kom lite för långt ifrån men annars så. :) Sen fick vi hoppa en bana och min låg väl på kanske 1,10m och sen något på 1,15 eller något sånt så det var inte så högt men det är ju inte det som är huvudsaken heller. När jag skulle börja hoppa så red jag på ettan och kom lite fort och lite för nära så hon rev det hindret och sen till tvåan så blev jag inte riktigt klar så jag kom nära där med så jag fick göra om det från början och då var hon grymt fin. Fick ett ganska bra flyt och kom inte fel på något hinder, alltså visst jag kom inte helt perfekt på vissa men det var ju inte så att det kändes dåligt om ni förstår vad jag menar. Kunde hålla galoppen ganska bra också med tanke på att det var massa svängar och sånt som är svårt för Nilla. :) Så jag är faktiskt ganska nöjd med min lilla runda där på slutet. :) Blev dock inget filmat tyvärr , eftersom glömska jag glömde den hemma såklart, dum som man är. :)

Sen blev det en tur på Knas när alla träningar var klara. Och han var faktiskt väldigt fin. Red inte så länge eftersom han gick ganska hårt dagen innan och för att han inte skulle bli knas. :) Men jag galopperade ganska mycket och han skötte sig väldigt bra faktiskt. Var till och med mjuk och fin i båda sidorna. Fin hest. :) Nej men jag är faktiskt grymt nöjd med min fina. Gick i en lägre form och slappnade verkligen av. :)
Sen kom Lena och körde lite med sin apparat på honom och det var tydligen inte mycket som stod fel till. Nej men han hade bra värden och så, det enda som det var något med var en muskel i rumpan som var hur hård som helst och den hade tydligen varit så sen jag köpte honom och hon sa att när han jobbar mycket med den muskeln så tillslut tappar han känseln i bakbenen eller vad det var, så det är ju inte så konstigt om han blir sur. Det var t. ex när han hoppade och öppnade upp med bakbenen som den muskeln tog i och det började göra ont. Och han öppnar ju upp ganska mkt ibland bak också. Så nu ska jag börja och massera hans lilla stjärt. :)

Stina fick vila för jag orkade inte rida henne och Curt hoppade med Johannes för erling innan min lektion på Nilla. :)

Sen idag så åkte jag till stallet så jag var där lite efter 7. Mockade allt och sen red jag Stina dressyrlektion för Erling. Eftersom hon vilade dagen innan så var hon stel och inte jämn i formen, men det blev bättre på slutet iaf. Så jag är nöjd med henne faktiskt även om hon inte var på sitt bästa humör. Hon gjorde det hon skulle för det mesta iaf. haha :)

Sen så tror jag att Curt får vila idag eftersom han ska hoppa imorgon igen och Knas ska gå hopplektion för Ninna ikväll så får vi väl se om han sköter sig bättre den här gången. Men man ska ju inte hoppas på för mycket när det gäller den hästen. Haha :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0