Louise Haaga träning...

Åkte till stallet vid 7 på morgonen och fixade mockning och allt sånt, vid kanske 8-halv 9 kom Johannes och lekte lite med mig, sen vid kanske 10 så kom Jennifer. :D Jennifer red Stina, johannes red Curt medans jag red Fias häst Fisen. Så där blev två utav mina fina hästar avklarade, man är väl inte dum  heller. :)

Lektionen för Louise började vid 3. Jag kan ju inte påstå att det gick sjukt bra men ganska iaf med tanke på att det var ganska svåra övningar och jag inte ridit henne så mkt. :) Hade inte hennes vanliga bett så hon var inte alls lika känslig som hon brukar, utan hon var ganska hård och stel. Men idag blir det de andra bettet. :) Berättar mer sen vilka övningar vi gjorde och så. :)

Sen tog jag en tur på gamle Knasen på Silikaten. Tog tillfället i akt att hoppa lite eftersom hinder var framme. Hoppade ett räcke på lite halvt volt och tro det eller ej men han var sjukt fin och hoppade hur fint som helst, var knappt stark till och med. :) Räcket bestod av två bomar, vilka var ganska långa och satt ganska glest ihop. Så det var ganska svårt att bedömma avståndet men det kändes som att jag klarade det ganska bra. :) Det slutade med att vi hoppade det på 1,60m och knashästen var inte ens i bomen, kanske 10cm över till och med, duktig min häst är. Så igår älskade jag honom igen. haha :))

Nej nu måste jag snart dra till stallet, berättar mer om gårdagen sen när jag kommer hem för nu har jag inte så mkt tid på mig. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0