Gårdagens hästeri...

Red Knas på banan igår, tog den stora banan först men då skulle det såklart vara någon som redr nere i sanden bakom och då kunde ju inte han koncentrera sig på något annat, så jag bytte till dressyrbanan, vilket inte gick så bra eftersom det stod två människor på parkeringen vid den banan så vi kom inte så långt, utan han stod på bakbenen och skulle inte alls dit, en gång ställde han sig så att han stod skitlänge på bakbenen, vilket då inte jag var berädd på så jag höll på att åka baklänges på honom eftersom jag inte knep med benen något. Men mor min kom till undsättning och hjälpte mig bort. Han gick faktiskt ovanliget fint igår, lite spänd men slappnade av lite sen, red inte så länge eftersom jag skulle på lektion efter, men vi kunde galoppera hela två varv utan att han blev knas, dock spänd och grymtade lite men han gjorde inget iaf. :)

Sen var det Curts tur, fin var han min pojk. Lite konstig är han dock för på träning kan han hoppa kombination på La höjd utan att tveka över huvud taget men på tävling hoppar han den inte ens om den ligger på Lb och det är två små räcken, men aja hn var skit fin igår och det slutade med en bana på 1m, den lille drog till och med lite till hindren, vilket han inte brukar göra, han gör det hans matte ber om annrs, men igår då drog han lite. Duktig ponny. Det är så skönt med Curt för man gör alltid allting bra och kommer typ aldrig fel eller något, så man känner sig lite duktig iaf, asså på träning då. :)

Nej nu blir det för mig att byta om och göra mig fin till skolan. :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0