Galet galen...

Som vanligt somnade jag i soffan igår så det blev inget inlägg. Igår fick gamle Curt gå en tur i skogen, mor min red med på Stina. Det var folkrace idag också men vi red på andra sidan vägen så man kunde rida på järnvägen iaf. Denna gång hade jag sadel också och tur var väl det för annars hade jag legat på marken. Grejen är den att jag alltid hade galoppjobb där förut och jämt när jag kom till ett visst ställe så fick han galoppera så fort han ville, så nu varje gång man kommer dit så blir han helt galen, går inte att göra något annat än att galoppera. Men eftersom mor min hade Stina så kunde han inte få länga ut så pass mkt som han vill, eftersom Stina drar iväg som en kanonkula. Så jag fick hålla in honom ganska mkt, men så fort man släpper en seknd så skuter han iväg i full fart. haha. :) Men vi kom hem levande iaf. :)

Sen fick mor min rida Knas eftersom jag inte orkar med honom för tillfället. haha. men jag tror att det gick bra iaf, det jag såg gick det fint. :) Så nu har hon fått det jobbet så kan jag hoppa och tävla honom. Nejdå men för tillfället får hon rida honom iaf. :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0