Fy vad jag är bäst....

Har varit i stallet sen klockan 7 imorse och kom precis hem nu, alltså ca 12 ½ timmar. Först fodrade jag och släppte ut mina fina röda och fyllde på vatten till dem, vilket Knas hällde ut efter 5 sekunder, tacksam häst man har. Sen var det lektion för Erling, dressyr, och det blev Stina som fick plågas idag. Självklart är man en duktig elev och kommer dit först av alla. Jag hade pessoa bettet på henne eftersom ibland vet man inte riktigt hur  hon kommer bete sig och man vill ju inte skämma ut sig totalt. Men det hade nog nästan varit bättre med vanligt idag för hon var så känslig. I början var hon verkligen överkänslig och blev snurr i skallen så fort jag gjorde något, men efter ett tag så blev hon faktiskt riktigt fin, mjuk och allt var hon. Så jag var faktiskt nöjd med min mors häst idag. :)

Sen red jag Knas på banan och han var sjukt hård i början men efter ett tag blev han mjukare. Men när jag galopperade i det lätta varvet och han var mjuk och fin så ska han såklart bli rädd för något och springa iväg, och då är man ju tillbaka på ruta ett igen, men jag galopperade honom tills anfallet var över och tillslut blev han mjuk igen. Så efter det så tog jag bara jätte lite galopp i det svåra varvet eftersom jag orkar inte med hans anfall och vill inte utmana ödet, men det lilla jag galopperade så var han jätte fin och jätte mjuk, knappt så att han var spänd men lite spänd var han men inte alls mycket. Så till slut blev jag nöjd med honom iaf. :)

Vid 1 kom Johanna och kände igenom Knas och knäckte lite på han. Han var mycket bättre i musklerna nu men satt fast lite bak och i nacken tror jag att det var. Efter det tog jag en tur på gamle Curt, vilket först var lat och ville inte alls jobba, men då gick jag och hämtade en pisk och då ni, då vart han fin. Asså man behöver inte använda pisken något, bara han vet att den är där så sköter han sig. Red dock inte så mycket eftersom jag mådde lite illa, men lite fick han gå iaf. :)

Och sen kom Lena vid 5 och skulle känna igenom Stina och medans hon gjorde det så red jag Nilla lite. Johannes red först, men eftersom han är så lat så får jag sitta upp, haha nej då jag rider henne mer än gärna. :) Och självklart var den lilla ponnyn hur fin som helst, inte alls lika känslig i munnen idag. Så allt var tip top. :)

Har dock ett problem imorgon, har ingen häst till lektionen men på något sätt ska det nog lösa sig. haha :)


Stina. :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kan ju alltid ta Dillen... ;) hahha. ;pp

2010-04-14 @ 20:58:34
URL: http://saravilhelmsson.blogg.se/
Postat av: N

Fin blogg, vilken härlig bild :D

2010-04-14 @ 21:53:18
URL: http://blackijacki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0