En smiskad Johannes och finfina hästar...

Åkte till stallet vid lunch idag och kom hem för kanske en timme sen. Mor min släppte av mig och tyckte att jag skulle fixa mockandet medans hon och mormor åkte någonstans, sen tror ni inte att tant ringer och säger att jag ska göra ordning Stina till henne så att hon var klar när hon kom bara för att hon skulle rida med Berit, och snäll som man är så gör man ju det. :) Curt fick bli longerad idag och han var lat men dock inte alls lika halt, lite stel bak men det kan ju vara för att han inte har några skor bak ännu. Sen kom kalle och red honom. Knas fick bli tömkörd idag eftersom han har gått under ryttare i två dagar, man måste ju tänka på att han bara är 15 år. Men han var underbart fin faktiskt, lite lat men det är väl för att han blir tömkörd ganska ofta nuförtiden, men det är ju bättre det än att han är galen. :) Sen fick jag låna Nilla idag igen och han var finfinfin som vanligt. :)

Var lite kul nör jag longerade Curt, jag skulle snärta med pisken och Johannes var så smart och stod bakom mig så självklart fick han en snärt mitt på huvudet, han böjde sig ner av smärta, jag för att jag höll på att kissa på mig av skratt, jag är skadeglad jag. Men tror ni att han lär sig något då? Nej självklart inte, några minuter efter så står han bakom igen när jag ska snärta med spöt så han får den rakt på armen. Vissa killar lär sig då aldrig. haha Men det var faktiskt riktigt kul. :)

Sen fick alla mina små hästar lite kärlek, borstade dem, lindade dem, satte på dem mysiga gosetäcken så att de kan sova gott inatt och sen fick de mat i stora mängder, de älskar sin matte. Curt kunde dock inte gå när jag lindat honom bak men det blir väldigt lätt att mocka till honom för han rör inte bakbenen något så det ligger basra bajs bak, asså min häst är så överdrivet känslig så ni fattar inte, men om jag inte lindar honom så svullnar han upp ännu mer i sitt bakben, så det är ändå bättre att jag lindar honom än att jag låter bli. :)

Imorn blir det upp tidigt och fodra hästarna. :)



Bo Gustav Jansson, sonen min. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0