En schizofren Knas och en trevlig Nilsson..

Skulle egentligen hem till Johannes imorse men det enda sättet att komma dit var cykel så det vart inget, lat som lilla jag är. Sen kom Fia och lekte lite med mig. Så lite trevligt fick man ju trots allt. :) Sen åkte vi till stallet och mockade skit som vanligt och Fisen fick sig en omgång idag också, börjar faktiskt bli ganska fin nu, ibörjan kan man ju inte skritta och ska bli rädd för allt men sen när hon börjar koncentrera sig så är hon väldigt mjuk och fin ska ni veta. :) Kunde till och med trava iform idag. Det ni!! :)

Sen släppte jag Curt på silikaten så att han skulle få springa av sig lite, och han vart helt galen, sprang och trodde att han var skit snygg, men det är han ju också min fina Curt. :) Var dock halt idag vilket han inte varit förut så jag fattar inte riktigt vad det är med hans ben. :(

Sen tog vi en liten tur i skogen, jag på Knas, mor på Stina och johannes på Nilsson. Knas var knas förstås och hoppade lite in i skogen och var grymt stark, alltså ni förstår inte hur stark den hästen är, johannes tyckte att han var stark när han red honom och då hade Knas en väldigt bra och mjuk dag, haha, så ni kan ju tänka er hur han var idag, kan ju säga att han var billig!!! Red sen till silikaten och red lite och Knas skötte sig faktiskt VÄLDIGT bra för att vara Knas, kunde galoppera mkt i båda varven och rakt fram till och med, utan att göra någonting. STOLT!! :) Men förstår inte riktigt hur man kan ändra sitt humör så snabbt bara, först från att sjukt stark och dum i huvet till att bli snäll som ett lamm och vara mjuk och fin, men det är ju inte för intet han kallas för Knas. :) Snodde Nilla utav Johannes idag igen och hon var fin, som vanligt då alltså. :) FinFin att rida är den lilla prickiga. Kunde till och med nästan byta galopp på henne, utan att behöva skämmas allt för mkt. :)


Cortino <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0