Bollen från helvetet och en massa annat...

Har inte skrivit på länge eftersom jag har varit ganska fullbokad som ni kanske förstår. haha nej men har inte haft tillgång till dator iaf. :)

I går red jag först Knas för Jan Larsson och det gick faktiskt förvånandsvärt bra, han vart faktiskt väldigt mjuk stundtals och han kunde galoppera mer i högervarv än vad han gjort på ett tag, det var bara ibland han var knas och väldigt stark. Red i en timme och halva tiden galopperade jag så ni kan ju kanske tänka er att jag vart helt slut efter. Men riktigt nöjd faktsikt, stolt över min Knas. :) Sen var jag i stallet fram till halv 6 (lektionen var vid halv 10) utan att rida någon mer häst, så jag vet inte riktigt hur det kunde ta så pass lång tid faktiskt, men snabb är jag då inte. :)

Det som tog upp den mesta av tiden var nog faktiskt Johannes tennis boll, helvetes bollen som den numera kallas för. Först skulle jag kasta ner den i marken så att den skulle flyga upp högt upp i luften, men självklart får jag bollen att gå bakåt så att den går mellan benen på mig och slår upp i rumpan, sen när vi gick i i stallet så skulle jag kasta den i marken så att den kom upp i taket och ner igen, men då så ska bolljäveln självklart åka råkt upp i huvudet på mig så att jag får den rakt på hakan, sen så skulle Johannes kasta den till mig och jag skulle fånga den men självklart så får jag ju inte tag i bollen och den hamnar precis vid en boxdörr så när jag har böjt mig ner och har den i handen och ska gå upp igen så drar jag bakhuvudet rakt in i täckeshängaren så att hela skallen sprack typ, så nu har jag förlorat min sista hjärncell som jag har försökt att hålla kvar. Man är ju så himla skicklig jämt.

Skulle sen hem till Jennifer på myskväll och antingen skulle jag ta bussen vid 18.35 eller vid 21.00, så jag bestämde mig för att försöka hinna med den tidiga, först skulle vi ut till dahrves för att köpa skor till hästarna, så jag var väl kanske hemma vid 6 eller någon och det är kanske en 10 min till bussen eller något, så snacka om att jag fick skynda mig att byta om och fixa till mig (lite iaf), kom iaf i tid till bussen, men det vart ju ingen dusch eller så, så man var ju kanske inte den fräschaste.

Sen idag tog man bussen hem vid 11 från Jennifer till stallet för att Karen skulle kolla på Knas igen, det hon sa var att han såg väldigt fin ut i musklerna men trippade lite för mkt med bakbenen i början men det vart bättre sen så i det hela så var han fin. Men skulle kolla han lite då och då på kliniken så att man såg med en gång ifall om det var något fel på han senare. Men Knas är alltså friskförklarad, bara lite damp helt enkel. :) Sen tog jag en tur på silikaten med Stina och hon var faktiskt väldigt fin för att ha vilat igår, galopperade ganska mkt och hon skötte sig mestadels iaf, hade dock Knas sadelgjord på 125cm så man satt lite osäkert. :) Sern bytte jag och Johannes häst så att jag tog Nilla och han fick ta Stina. :) Nilsson var finfin idag igen :) Finns det något annat att säga om den ponnyn? Nope tror inte det. :) Sen red jag ut med Curt tillsammans med Johannes och Malin på en skrittur på kanske en och en halv timme, jag och Malin pratade hela tiden så Johannes fick inget tillfälle att säga något. haha :) Sen fick han en krossad pungkula ochkså när Rudolf så en sten och kastade sig åt sidan, självklart är jag och Malin så snälla så vi skrattar åt det, medans Johannes led. haha :)

Men det var väl typ allt jag hade på hjärtat idag. :)


Har inga bilder på denna dator så det fick bli en på min berömda kladdkaka. :)

Kommentarer
Postat av: anna

hahahah ahr din häst 125:O hur tjock är min egentligen hon har 140XDXDDXXD

2010-04-07 @ 21:40:07
URL: http://annasandquist.blogg.se/
Postat av: malin holmberg

hahaha jag kände mig så himla elak mot johannes men det såg så kul ut xD jag är en hemsk människa xD

2010-04-12 @ 15:25:45
Postat av: Anonym

hahaha jag kände mig så himla elak mot johannes men det såg så kul ut xD jag är en hemsk människa xD

2010-04-12 @ 15:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0